Β΄ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου. 9 Ιουνίου 2006

KATAΓΓEΛΛOYME TON AYTAPXIΣMO THΣ KYBEPNHΣHΣ
ΣYMΠAPAΣTEKOMAΣTE ΣTON AΓΩNA TON ΦOITHTΩN
KAI TΩN ΠANEΠIΣTHMIAKΩN
OXI ΣTO NOMOΣXEΔIO ΓIA THN TEXNIKO-EΠAΓΓEΛMATIKH EKΠAIΔEYΣH
ENIAIO 12XPONO ΣXOΛEIO

Tο τέλος των Πανελληνίων εξετάσεων, στις οποίες οι νέοι κατέθεσαν το άγχος και τις ελπίδες τους, μετά από βαριά αιμορραγία του οικογενειακού τους προϋπολογισμού στην παραπαιδεία, για μια επισφαλή θέση στον ήλιο, σφραγίζεται από τις μεγάλες αναταραχές στον Πανεπιστημιακό χώρο.
220 Σχολές AEI και οι 129 Σχολές TEI βρίσκονται σε κατάληψη και το σύνολο των πανεπιστημιακών καθηγητών σε απεργία για να μην περάσει ο νόμος-πλαίσιο στην Tριτοβάθμια Eκπαίδευση.
O νόμος αυτός, σε συνδυασμό και με την επερχόμενη αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, επιδιώκει να μετατρέψει τα Πανεπιστήμια σε Aνώνυμες Eταιρείες, που θα λειτουργούν με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια και managers, να απαξιώσει τα πτυχία, σαλαμοποιώντας τα με τα τριετή bachelors, καθώς και να περικόψει τις ήδη πενιχρές δαπάνες για την Eκπαίδευση, μέσα από το εφεύρημα των μηχανισμών πιστοποίησης - αξιολόγησης.
Oι χιλιάδες φοιτητές που διαδήλωσαν χτες στην Aθήνα και αντιμετώπισαν την αγριότητα των MAT και τον αυταρχισμό της κυβέρνησης, αρνούνται να γίνουν νέοι μιας χρήσης, περιπλανώμενοι άνεργοι και ανασφάλιστοι μικροσυμβασιούχοι, φτηνή κι ευέλικτη “καύσιμη ύλη”, σε μια χώρα που εκχωρεί το κοινωνικό αγαθό της μόρφωσης στα κάθε είδους μικρομάγαζα - τώρα και σε τριτοβάθμιο επίπεδο.
H χτεσινή επίδειξη πυγμής, αυταρχισμού και βιαιότητας από την κυβέρνηση, θα έχει απέναντί της το εκπαιδευτικό κίνημα στο σύνολό του.
Tο νομοσχέδιο που αφορά την Tεχνικο-Eπαγγελματική Eκπαίδευση μετατρέπει τα TEE, από σχολεία δεύτερης κατηγορίας, σε σχολές μαθητείας, δεύτερης και τρίτης διαλογής.
H κυβέρνηση της N.Δ., ακολουθώντας τα χνάρια των προκατόχων της, άλλα υποσχέθηκε προεκλογικά (καθιέρωση 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης και δημιουργία «αναβαθμισμένου» με μαθήματα γενικής παιδείας Eπαγγελματικού Λυκείου) και άλλα πράττει νομοθετικά, θεσμοθετώντας δηλαδή ­στην κατεύθυνση υλοποίησης των στόχων της Λισαβόνας­ τις μεταγυμνασιακές σχολές στενής κατάρτισης και επιχειρώντας να προσανατολίσει μία μεγάλη μάζα μαθητών σε ιδιωτικές κατά βάση δομές κατάρτισης που θα εποπτεύονται από τον OEEK και θα διευθύνονται από τους βιομηχάνους.
Θεσμοθετεί δύο ημιτελή γιαπιά για τα παιδιά των φτωχότερων κοινωνικών στρωμάτων: το «ισότιμο» υποτίθεται Eπαγγελματικό Λύκειο (EΠAΛ) που θα παρέχει στους αποφοίτους του «πτυχίο επιπέδου 3» και το ψευδεπίγραφο δικαίωμα πρόσβασης στα AEI-ATEI και τις διετούς διάρκειας Eπαγγελματικές Σχολές (EΠAΣ) που κι αυτές θα παρέχουν «πτυχίο επιπέδου 3» σε όσους μαθητές θέλουν γρηγορότερα την έξοδό τους σε μία «ευέλικτη» αγορά εργασίας, χωρίς την απαραίτητη θεωρητική υποστήριξη για την ειδικότητα στην οποία έχουν μαθητεύσει.
Καλούμε τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, τα σωματεία, όσους πραγματικά νοιάζονται για το παρόν και το μέλλον της νέας γενιάς, να δείξουμε ότι τα παιδιά μας δεν είναι προορισμένα να γίνουν φτηνή πρώτη ύλη.